Target, CPC, konwersja, czyli trudne słowa marketingu online a ważne dla biznesu

Osoby, które zaczynają swoją przygodę z marketingiem często mogą czuć się zagubione w związku z ilością trudnych i obco brzmiących słów, których nagromadzenie w jednej wypowiedzi sprawia, że brzmią one jak czarnomagiczne zaklęcia. By ułatwić naszym Czytelnikom wstęp do zaczarowanego świata marketingu poniżej prezentujemy zestawienie słów, które z pewnością prędzej czy później pojawią się w kontekście działań reklamowych.

CPC – Cost per Click jest to współczynniki, który informuje o efektywności reklamy w odniesieniu do jej kosztów. Innymi słowy to współczynnik, który mówi ile kosztowało nas jedno kliknięcie linku do strony.

Influencerjest to osoba, która prowadząc własnego bloga, kanał na YouTubie czy w mediach społecznościowych posiada wielu obserwatorów zainteresowanych jej działaniami, upodobaniami i opiniami. Poprzez swój autorytet może ona wpływać na opinie i postawy swoich fanów. Marki podejmują współpracę w influencerami, którzy promują ich produkty na swoich profilach.

Kampania AdWords – jest to płatna kampania w Google, która pozwala na wyświetlenie strony internetowej na jednym z pierwszych trzech miejsc wyników wyszukiwania. Istnieje wiele różnorodnych typów kampanii AdWords, więcej na ten temat można dowiedzieć się pod linkiem – https://brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem.

Konwersja – są to działania, które chcemy aby podjął użytkownik internetu w efekcie reklamy czy działań marketingowych jakie do niego kierujemy. Konwersją może być np. wejście na stronę www, czy kliknięcie w przycisk „zamawiam”.

SEM termin pokrewny do SEO, ale szerszy. Jest to skrót od angielskich słów Search Engine Marketing i oznacza marketing w wyszukiwarkach internetowych. Będą to więc działania obejmujące zarówno pozycjonowanie, jak i kampanie linków sponsorowanych.

SEO – jest to skrót angielskich słów Search Engine Optimizationm, czyli po polsku pozycjonowanie. To działania, które mają na celu wypromowanie strony internetowej, tak by pojawiała się ona w wyszukiwarce na pierwszych miejsca w wynikach wyszukiwania, po tym jak użytkownik wpisze wybraną frazę.

Target – po polsku nazywany bywa grupą docelową. Innymi słowy jest to grupa potencjalnych klientów, do których chcemy dotrzeć z przekazem marketingowym. Zwykle target określamy za pomocą wieku, płci, miejsca zamieszkania, wykształcenia, itp., ale kryteria przyjęte w określeniu targetu będą zależeć od produktu, który sprzedajemy.

Jeśli są jakieś terminy, które chcielibyście poznać – piszcie o tym w komentarzach.