Rozwiązania e-commerce dla sklepów internetowych

Branża e-commerce 2018

Z najnowszego raportu Gemius wynika, że Polacy coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w Internecie. O 2 procent w porównaniu z rokiem 2017 wzrosła liczba aktywnych e-konsumentów. Co ciekawe coraz popularniejsze stają się już nie tylko krajowe, ale również zagraniczne platformy zakupowe, gdyż całościowo poziom zaufania do e-sklepów podniósł się do równych 26 procent.

Profil e-konsumenta

Na podstawie najnowszych badań stworzony został profil statystycznego e-konsumenta. Są to najczęściej młode osoby posiadające wyższe wykształcenie i zamieszkujące duże miasta w Polsce. Aż 58 procent ankietowanych zadeklarowało również, że najczęściej korzysta z platform internetowych, dokonując zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Obszar m-commerce rośnie więc w siłę, wymuszając na właścicielach sklepów online pełną responsywność witryn.

Integracje e-commerce

Sprawne i szybkie funkcjonowanie e-sklepu nie będzie możliwe bez automatyzacji i optymalizacji różnych procesów i działań. Zakładając swój internetowy biznes, możemy skorzystać z gotowych, otwartych oprogramowań sklepów internetowych takich jak RedCart PrestaShop czy Codarius.com. Każdorazowo należy jednak pomyśleć o integracji z konkretnym modułem kurierskim (umożliwiającym sprawną wysyłkę towaru do klienta) oraz zagranicznymi platformami sprzedażowymi takimi jak eBay czy Amazon. Obecnie wartość handlu transgranicznego rośnie i możliwość wyjścia z produktem na rynek zagraniczny z pewnością przełoży się na dodatkowe zyski dla naszego przedsiębiorstwa.

Sklep i konto na ebay – przeczytaj poradnik globkurier.pl/sprzedaż-ebay

Warto dokonać rozeznania w sieci internetowej i przeglądać różne oferty biznesowe publikowane przez przewoźników czy brokerów usług kurierskich. Profesjonalni operatorzy logistyczni tacy jak przykładowo globkurier.pl gwarantują własnym klientom biznesowym wiele specjalnych, dedykowanych rozwiązań,  do których zaliczyć możemy jednego opiekuna, ekspresowe zwroty pobrań czy właśnie darmowe integracje e-commerce.

Dlaczego sprawna wysyłka jest tak ważna ?

Obecnie wymagania użytkowników sieci stają się coraz większe. Internauci chcą nie tylko, żeby ich zamówienie dotarło w jak najkrótszym czasie – oczekują również możliwości wyboru sposobu nadania/odbioru zakupionego towaru (kurier/paczkomat/paczka w RUCHu itd). By ciągle się rozwijać i dążyć do wyższego poziomu zadowolenia klientów ze świadczonych usług, sklepy internetowe musza postawić na integracje z firmą umożliwiającą im tego typu działania. Z pomocą e-sklepom kroczą brokerzy usług kurierskich, którzy dzięki temu, ze w swojej ofercie skupiają usługi różnych przewoźników funkcjonujących obecnie na rynku, otwierają przed klientami sklepów online nowe możliwości.

Wejdź na porównywarkę cen kurierów>

Korzystając z tego typu rozwiązania klienci, będą mogli sprawnie i szybko porównać ceny aktualnych ofert kurierskich, jak również zdecydować, która z nich jest najlepiej dostosowana do ich własnych oczekiwań i preferencji. Z badań firmy Gemius wynika, że 66 procent konsumentów porzuca koszyk zakupowy i zmienia sklep właśnie ze względu na brak możliwości dopasowania opcji dostawy do własnych potrzeb. To bardzo wysoka wartość, na którą właściciele sprzedażowych platform internetowych powinni zwrócić uwagę i zastosować odpowiednie kroki, by nie dopuścić do wykluczania klientów na tym etapie ich ścieżki zakupowej.