Wygląd zewnętrzny – czy w biznesie ma znaczenie?

Bez wątpienia od razu możemy przyjąć, że dobry wygląd w biznesie jest naprawdę bardzo ważny. Pamiętajmy bowiem o tym, że zazwyczaj oceniamy innych ludzi po wyglądzie zewnętrznym, zwłaszcza jeśli ich nie znamy i spotykamy się z nimi po raz pierwszy w życiu. Tak jesteśmy skonstruowani i raczej nikt tego nie zmieni- można jednak ten fakt wykorzystać tak, aby stanowił dla nas zaletę.

W takim przypadku od razu rzuca się w oczy strój danej osoby, ogólne wrażenie, jakie pozostawia po sobie jej sposób bycia i zachowywania się, prezencja, a także ewentualne problemy z wyglądem, jakie może mieć- a mowa tutaj o problemach z fryzurą, nadmierne wypadanie włosów, trądzik, wysypka czy inne problemy dermatologiczne. Jeśli więc zależy nam na większej efektywności naszych spotkań biznesowych z klientami- powinniśmy wziąć pod lupę nasz wygląd zewnętrzny i postarać się coś zmienić w nim na lepsze. Pamiętajmy też o tym, że nasz wygląd powinien nam dodawać pewności siebie, podkreślać naszą pozycję i akcentować profesjonalne umiejętności.

 

Jak stworzyć wizerunek osoby profesjonalnej?

 

Nasz wygląd oraz strój razem komunikują naszemu rozmówcy w sposób niewerbalny to, kim jesteśmy i kim się czujemy. Poprzez ich modyfikację możemy wpływać na to, czy zostaniemy odebrani pozytywnie czy negatywnie. Najlepiej, aby poprzez nasz wygląd stwarzać wrażenie osoby profesjonalnej i kompetentnej, obytej i grzecznej, ale też aby nasz wygląd budował w pewien sposób dystans.

Ważne też, aby zarówno nasza fryzura jak i ubiór podkreślały walory naszej sylwetki i tuszowały to, co chcielibyśmy pozostawić zakryte. Strój powinien charakteryzować się pewnym minimalizmem co do kolorystyki, a ubrania powinny mieć prostą formę. Idealnymi kolorami są szarości, beże, czerń oraz biel. Unikajmy też zbyt wielu rzucających się w oczy dodatków, które odciągają uwagę rozmówcy od tematu. Panie powinny pamiętać o tym, aby nie wykonywać zbyt mocnego makijażu oraz aby wybierać ubrania, które nie będą odsłaniały zbyt wiele.