Czy firma potrzebuje kampanii reklamowej?

Niektórzy przedsiębiorcy wręcz uważają, że żadna reklama nie jest im potrzebna, gdyż tak dobrze sobie radzą i nie narzekają na brak zleceń. Warto jednak pomyśleć o tym, że skoro działania reklamowe dają tak dobre rezultaty- mogłoby to jeszcze mocniej rozwinąć firmę i zapewnić jej ugruntowaną pozycję na rynku.

Dlatego też marketing w firmie jest ważny- oczywiście pod warunkiem, że wszystkie działania są odpowiednio przeprowadzone. W niektórych firmach przedsiębiorcy decydują się na rozwijanie własnego działu marketingu. Jednakże, bardzo opłacalnym rozwiązaniem jest też outsourcing takich zadań całkowicie na zewnątrz, gdyż takie kampanie może dla nas realizować doświadczona agencja reklamowa. Przykładem jednej z agencji, której siedziba znajduje się w Krakowie jest firma ze strony brandbay.pl. Pamiętajmy o tym, że poszczególne agencje mogą posiadać różne obszary specjalizacji.

Dlaczego warto postawić na marketing internetowy?

Często jest on stawiany jako opozycja do marketingu tradycyjnego. W porównaniu do tradycyjnych kampanii reklamowych, działania prowadzone w sieci można znacznie łatwiej monitorować pod kątem ich efektywności. Mamy bowiem do dyspozycji szereg narzędzi do analizy danych, ale też zawsze możemy po prostu pytać swoich klientów o to, w jaki sposób dowiedzieli się o istnieniu naszej firmy. Tak naprawdę, podstawą do tego, aby móc stosować w praktyce marketing internetowy na własny użytek jest posiadanie strony internetowej. Jeśli więc takiej jeszcze nie mamy, pierwszym i bardzo istotnym krokiem jest jej stworzenie. Dobrze jest wiedzieć, że wiele agencji reklamowych wykonuje także strony internetowe i odwrotnie- agencje informatyczne świadczą również działania reklamowe. Tym samym możemy jednej firmie zlecić wszystkie zadania związane z obecnością naszej firmy w sieci.

Jakie kampanie z zakresu marketingu internetowego warto wyróżnić?

Jednymi z najpopularniejszych kampanii są te, które tworzy się w ramach systemu Google Ads. Dużą ich zaletą jest fakt, że dają naprawdę bardzo wiele różnych możliwości, co pozwala dopasować reklamę do charakteru biznesu. W ramach systemu będziemy mogli stworzyć kampanię wyświetlającą reklamy w wyszukiwarce Google, ale też reklamy banerowe wyświetlane na portalach stron partnerskich Google. Dedykowane rozwiązania zostały zaprojektowane dla sklepów internetowych, gdzie w szybki i prosty sposób można reklamować konkretne produkty. Interesującą możliwością są reklamy na portalu You Tube, a także remarketing, który również można zaprojektować poprzez to narzędzie. Istotny dla wielu firm może być też fakt, że w systemie bardzo łatwo można tworzyć kampanie eksportowe, które będą wyświetlały reklamy w innych krajach. Po dostosowaniu języka reklam, ustawień, a także odpowiedniej optymalizacji budżetu pod kątem obcej waluty- reklamy można tak naprawdę zacząć wyświetlać od razu, co również jest bardzo korzystne. Tym samym szybko możemy zacząć czerpać korzyści z nowej kampanii reklamowej i przekonać się do tego, że faktycznie sprawdza się ona w praktyce.