Jednym z warunków odniesienia sukcesu w biznesie jest przekonanie do siebie i swoich usług czy produktów potencjalnych klientów. W zależności od tego jakie stosujemy formy pozyskiwania klientów należy zastosować także odpowiadające im techniki, które pozwolą na przekonanie klienta do firmy i jej usług. Klient, który zaufa firmie i jego przedstawicielowi to klient, który chętnie kupi towary czy usługi.
Przekonać klienta, czyli wygrać przetarg
Jednym ze sposobów pozyskiwania klientów jest branie udziału w przetargach. Postępowania przetargowe najczęściej odbywają się zdalnie, co oznacza, że firma organizująca przetarg wywiesza ogłoszenie, czy to fizycznie czy wirtualnie, a następnie firmy, które chcą wziąć udział w przetargu przesyłają swoje oferty i zgłoszenia przetargowe. Zatem w tym przypadku należy przekonać klienta o swojej rzetelności, niezawodności oraz bogatym doświadczeniu, jednak można to zrobić wyłącznie w formie pisemnej i jedynie w ramach oferty czy wniosku ze zgłoszeniem. Sposobem na przekonanie klienta jest w tym przypadku umieszczenie w ofercie portfolio klientów oraz jeśli to możliwe ich rekomendacji. Warto także pochwalić się certyfikatami i otrzymanymi nagrodami. Kolejną ważną rzeczą jest zapewnienie go, że kontrakt zostanie wykonany zgodnie z oferta przedstawioną w postępowaniu przetargowym. Takim zapewnieniem mogą być gwarancje przetargowe oraz gwarancje należytego wykonania kontraktu, dokładnie o tym, czym są takie gwarancje można przeczytać na stronie – http://gwarancjeprzetargowe.pl/gwarancja-ubezpieczeniowa-nalezytego-wykonania-kontraktu/.
Przekonać klienta, czyli zyskać jego zaufanie
W przypadku gdy klientów pozyskujemy w bezpośrednim kontakcie, wówczas ogromne znaczenie będzie miał odpowiedni wygląd, bowiem schludny wygląd jest objawem szacunku dla klienta. Znaczenie będzie miała także mimika oraz postawa. Ludzie chętnie zaufają osobie uśmiechniętej, bowiem wyda się im sympatyczna. Ważna jest także mowa ciała, powinniśmy przyjmować postawę otwartą, czyli nie krzyżować rąk i nóg. Ważne jest też odpowiednie słownictwo, jeśli rozmawiając z klientem posługujemy się odpowiednią terminologią to przekonujemy, go że znaczmy się na rzeczy, jednak należy pamiętać, by nie popadać tutaj w zbytni branżowy żargon, bo klient może nas nie zrozumieć, zacznie czuć się on nie pewnie, a to może zniweczyć szanse na to by go pozyskać.
Tych kilka prostych zasad zastosowanych w różnych sytuacjach może pomóc zyskać zaufanie klientów, a wraz z nim również zawartość ich portfela.