Pozyskiwanie klientów dla firmy

Klienci stanową istotę działania każdej firmy, to bez nich nie byłoby zysków, które stanowią sens istnienia każdej firmy. Z tego też powodu pozyskiwanie klientów i przekonywanie ich do skorzystania z usług czy zakupu produktów stanowi jeden z najistotniejszych elementów działania każdej firmy. Istnieje wiele metod pozyskiwania klientów, oto niektóre z nich.

  • Kontakt bezpośredni – jedną z form pozyskiwania klientów jest osobiste przedstawianie im oferty firmy, taki kontakt może mieć wiele różnorodnych form, począwszy od domowej akwizycji, poprzez udział w targach branżowych i przedstawianie odwiedzającym oferty firmowej, aż po udział w śniadaniach biznesowych i konferencjach, gdzie spotykając ludzi z branży można nawiązać kontakty i przedstawić ofertę firmy.
  • Kontakt telemarketingowy – w tym przypadku prezentacja oferty firmy odbywa się za pośrednictwem łączy telefonicznych, podczas rozmowy klientowi zostaje przedstawiona usługa czy produkt i ma on możliwość zamówienia produktu czy usługi, jeśli się na nie zdecyduje.
  • Przetarg – wiele firm, które mają zapotrzebowanie na dany produkt czy usługę organizuje przetargi, a więc swoiste konkursy podczas, których zbierają one oferty z różnych firm i wybierają tę, która jest dla nich najbardziej atrakcyjna. Ta forma pozyskiwania klientów ma tę zaletę, że jest ona kierowana do konsumenta, który ma zapotrzebowanie na oferowane przez firmę produkty czy usług, nie trzeba zatem kreować u klienta takiej potrzeby. Przedstawienie samej oferty odbywa się najczęściej w formie pisemnej jako odpowiedź na zapytanie ofertowe. Z przetargiem wiąże się także konieczność dopełnienia pewnych formalności, o czym więcej można dowiedzieć się na stronie – gwarancjeprzetargowe.pl.
  • Działania SEM – reklama typu SEM to wszystkie działania reklamowe prowadzone za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, będzie to zatem pozycjonowanie stron stron www oraz kampanie linków sponsorowanych. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest kierowanie oferty do osób, które są zainteresowane danymi produktami i usługami, bowiem wpisują w wyszukiwarkę hasła związane z ofertą firmy. W przypadku tego typu działań oferta musi być widoczna i atrakcyjna, bowiem klientom jest dużo łatwiej porównać ją za pośrednictwem internetu z ofertą konkurencji, należy zatem wybijać się na jej tle.

 

To tylko niektóre formy pozyskiwania klientów, w rzeczywistości firmy stosują wiele hybrydowych rozwiązań i prowadzą działania na wielu różnorodnych płaszczyznach.